Vprašanja in odgovori
Zanima me več o novem tarifnem sistemu. Kje lahko najdem tovrstne informacije?
1. oktobra 2024 je stopil v veljavo nov tarifni sistem. Le ta se nanaša samo na omrežnino. Njegov cilj je spodbuditi uporabnike, da s prilagajanjem odjem prispevajo k optimizaciji distribucijskega in tudi širše elektroenergetskega sistema. Tako lahko dosežemo razbremenitev omrežja v času, ko je to najbolj obremenjeno z vidika porabe električne energije in moči.
Uporabnik lahko svoj odjem prilagaja tako po moči kot po porabljeni električni energiji in s tem privarčuje.
Glavne značilnosti novega tarifnega sistema so:
-
obračun, ki temelji na 15- minutnih vrednostih,
-
uvedba dveh sezon, višje med novembrom in februarjem ter nižje med marcem in oktobrom,
-
pet časovnih blokov,
-
razločevanje med dogovorjeno in preseženo obračunsko močjo.
Spremembe, ki jih prinaša novi sistem, se nanašajo na vse uporabnike, tako na gospodinjstva kot na poslovne odjemalce. Predstavljajo ekonomski, zakonodajni in tehnološki, pa tudi družbeni izziv.
Več informacij o novem tarifnem sistemu najdete na tej povezavi: Elektro Maribor - Nov obračun omrežnine
Kaj je omrežnina?
Račun, ki ga odjemalci mesečno prejemajo za plačilo dobavljene električne energije, sestavljajo: cena električne energije, omrežnina, prispevki, trošarina na električno energijo in davek na dodano vrednost.
Z omrežnino plačujemo prenos in distribucijo električne energije po električnem omrežju do svojega prevzemno-predajnega mesta. Namenjena je izvajanju gospodarske javne službe dejavnosti distribucijskega operaterja, pokrivanju stroškov sistemskih storitev ter pokrivanju stroškov delovanja Agencije za energijo. Določena je s strani regulatorja trga - Agencije za energijo. Cenik je na voljo tukaj.
Omrežnina je sestavljena iz:
-
omrežnine za moč, ki se določi glede na višino tarifne postavke za moč in obračunske moči v kW, in
-
omrežnine za energijo, ki se določi glede na podlagi tarifne postavke za prevzeto električno energijo v kWh.,
Kaj naredim ob poškodbi ali izgubi merilnih ali krmilnih naprav?
Uporabnik sistema je dolžan obvestiti distribucijskega operaterja takoj, ko ugotovi poškodbo ali izgubo merilnih, krmilnih ali komunikacijskih naprav, nepravilno delovanje teh naprav, odstranitev varnostne plombe ali poškodbe merilno-priključnih omaric, nameščenih pri uporabniku sistema -174. člen Sistemskih obratovalnih navodil za distribucijski sistem električne energije (Uradni list RS št. 77/2024).
Kaj pomeni VT, MT ali ET?
VT Večja dnevna tarifa je tarifa, ki jo dvotarifni števec beleži vsak delavnik od 6. do 22. ure.
MT Manjša dnevna tarifa je tarifa, ki jo dvotarifni števec beleži vsak delavnik od 22. do 6. ure naslednjega dne ter vsako soboto, nedeljo in dela prost dan od 0. do 24. ure.
ET Enotna dnevna tarifa je tarifa, ki jo beleži enotarifni števec vsak dan od 0. do 24. ure.
Želim zvedeti več o pametnih števcih. Kje lahko dobim te informacije?
V Elektru Maribor smo prvi investicijski cikel izgradnje naprednega merilnega sistema (NMS) uspešno zaključili.
Sistem naprednega merjenja je osnovni gradnik pametnih omrežij. V Elektru Maribor sistem naprednega merjenja že več let gradimo v okviru AMI (ang. Advanced Metering Infrastructure) projekta. Skupni delež merilnih mest, vključenih v sistem daljinskega merjenja, znaša že 99 %.
Sistem naprednega merjenja prinaša številne pozitivne učinke tako za uporabnike omrežja, kot tudi za dobavitelje in operaterja distribucijskega omrežja. Zaradi manjšega odjema in izgub v omrežju in s tem povezanega nižjega ogljičnega odtisa je pomemben tudi pozitivni učinek za okolje.
Več informacij o pametnih števcih lahko najdete na tej povezavi: Elektro Maribor - Pametni števci
Kako odberem sistemski (pametni) števec električne energije?
Za vas smo pripravili navodilo za odbiranje števca električne energije, ki ste ga prejeli ob namestitvi števca. Če ste le-to založili, vam je na voljo tukaj. Izberite ustrezno navodilo glede na vašega proizvajalca in tip števca:
Navodilo za odbiranje števcev električne energije Iskraemeco tipov ME 381 IN MT 381
Navodilo za odbiranje števcev električne energije Landis+Gyr tipov ZCX 120 IN ZMX 320
Navodilo za odbiranje števcev električne energije Landis+Gyr tipov ZCXi 120 in ZMXi 320i
Navodilo za odbiranje števcev električne energije Landis+Gyr tipov ZCXi 120 in ZMXi 320
Navodilo za odbiranje števcev električne energije Landis+Gyr tipov ZCXi 120 in ZMXi 320
Navodilo za odbiranje števcev električne energije Iskraemeco tipov AM550 ED1 in AM550 TD1
Obračun izkazuje preveliko porabo električne energije. Kako ukrepati?
Pokličite našo brezplačno številko za splošne informacije 080 21 01, kjer bo operater preveril upravičenost vaše pripombe. Zadevo lahko najlažje preverite sami, in sicer tako, da stanje števca na računu primerjate s stanjem na vašem števcu.
Na višino računa vpliva tudi število električnih aparatov, zato razmislite ali ni povečana poraba morda posledica novih električnih aparatov v vašem gospodinjstvu. Svetujemo vam, da nekaj časa spremljate vašo dnevno porabo in si podatke tudi zabeležite. Porabo električne energije lahko glede na stanje tehnike na vašem merilnem mestu spremljate sami z uporabo brezplačne aplikacije Moj Elektro.
Kje lahko dobim informacije o načrtovanih izklopih?
V primerih, ki jih določa zakon, obvešča družba uporabnike o načrtovanih prekinitvah dobave električne energije preko spletne strani www.elektro-maribor.si, kjer so objavljene načrtovane prekinitve dobave električne energije vsaj 48 ur prej ter preko sredstev javnega obveščanja (radijske postaje), ki objavljajo načrtovane izklope.
Družba Elektro Maribor nudi tudi brezplačno osebno obveščanje uporabnikov o načrtovanih izklopih preko aplikacije Moj Elektro. Družba tako svojim uporabnikom zagotavlja tudi povsem individualizirano obveščanje o načrtovanih prekinitvah dobave električne energije in nenapovedanih prekinitvah na SN nivoju, in sicer s SMS in/ali e-pošto,
Zemljevid planskih del in izpadov za tekoči dan
Informacije o načrtovanih odklopih so na voljo tudi na telefonski številki klicnega centra 080 21 05.
Kako ravnati ob prekinitvi dobave električne energije?
Smo v dobi, kjer je električna energija izjemno pomembna in na nek način prisotna v večini naših dnevnih aktivnosti. Prekinitev napajanja z električno energijo je tako za uporabnika lahko zelo neprijetna. V Elektru Maribor redno vzdržujemo omrežje, vendar se napakam in prekinitvam zaradi različnih vzrokov ne moremo povsem izogniti.
Ob izpadu najprej preverite:
-
Ali ima sosed elektriko oz. ali deluje javna razsvetljava.
-
Stanje varovalk in zaščitnega (FID) stikala (vklopite ga lahko ročno s pritiskom na gumb). Z napravami morate ravnati kot da so pod napetostjo.
-
Stanje omrežja na Zemljevidu planskih del in izpadov za tekoči dan ali v tabeli pod njim.
Če ste preverili vse navedeno in ste še vedno brez napajanja z električno energijo nam to sporočite na brezplačno tel. št. za prijavo napak 080 21 05.
Nasveti odjemalcem ob prekinitvah dobave električne energije:
-
Z napravami ravnajte, kot da so pod napetostjo.
-
Izključite naprave z občutljivo elektroniko (televizorji, računalniki ...).
-
Izključite naprave, ki predstavljajo nevarnost za ljudi in premoženje, če ob njih ni prisotne osebe (kuhalniki, likalniki, sušilci za lase).
-
Vklopljeno pustite eno od luči, da boste vedeli, kdaj je dobava električne energije ponovno vzpostavljena.
-
Če ni nujno, ne odpirajte zamrzovalnih skrinj in hladilnikov, ker odpiranje skrajša čas ohranjanja nižje temperature.
-
Omejite uporabo prenosnega računalnika oz. GSM aparata, za pomembne stvari.
-
Če imate hišne ljubljenčke (v akvarijih, terarijih itd.), ki so ranljivi, v času prekinitve poskrbite zanje.
-
Po vzpostavitvi dobave električne energije vklapljajte porabnike počasi in posamično.
-
Takoj po vzpostavitvi dobave električne energije nekaj časa ne uporabljajte dvigal.
-
Če nas ne morete priklicati, je to verjetno zato, ker nas kličejo tudi drugi. Vaše informacije so nam v veliko pomoč pri ugotavljanju lokacij napak. Če nas ne morete priklicati in bi nam želeli sporočiti lokacijo okvare, nam pišite na info@elektro-maribor.si.
-
Če imate neodvisni vir napajanja, poslušajte radijska obvestila ali druge vire obveščanja.
-
Če si sami nabavite agregat, ne pozabite, da je potreben strokoven priklop, da se izognete težavam.
Kdaj je potrebno pridobiti soglasje za priključitev na distribucijsko omrežje?
Investitor oz. uporabnik omrežja mora soglasje za priključitev pridobiti v primeru priključevanja novega ali rekonstruiranega objekta ter v primerih:
- priključevanja več kot 3 leta predhodno odklopljenega objekta,
- spremembe priključne moči,
- spremembe ali odprave obratovalne omejitve,
- spremembe tehničnih karakteristik objektov in naprav, glede katerih je bilo izdano soglasje za priključitev.
Dokončno soglasje za priključitev velja dve leti. V tem roku mora imetnik soglasja za priključitev obstoječega objekta izpolniti vse pogoje, predpisane v soglasju za priključitev, in izvesti priključitev.
Soglasje za priključitev objektov vam lahko izdamo tudi za določen čas, in sicer za namen gradnje ali pa za organizacijo prireditve.
Prenos soglasja za priključitev na drugo lokacijo ni mogoč.
Enotno vlogo nam prosim skupaj z zahtevanimi prilogami pošljite na pristojno območno enotoElektro Maribor ali na elektronski naslov info@elektro-maribor.si.
Organiziramo prireditev, kjer potrebujemo električno energijo. Ali potrebujemo soglasje za priključitev (SZP)?
Za priključitev prireditev, RTV-prenosov in drugih podobnih uporabnikov sistema morajo ti pridobiti SZP za določen čas. Tako SZP velja za obdobje, ki ga navede v vlogi uporabnik sistema, vendar največ en mesec. Distribucijski operater lahko, na podlagi pisne vloge uporabnika sistema, tako SZP podaljša največ dvakrat, vsakokrat največ za 1 mesec. Pisno zahtevo za podaljšanje mora uporabnik sistema predložiti najmanj pet delovnih dni pred iztekom veljavnosti SZP.
Kaj potrebujem, da lahko uredim spremembe na merilnem mestu?
Za posamezne naloge lahko imetnik Soglasja za priključitev (SZP) pooblasti pooblaščenca, ki je lahko tudi njegov dobavitelj električne energije. To se izvede z obrazcemPooblastilo.
Vrste sprememb:
- Sprememba naslova za pošiljanje pošte
- Urejanje sprememb v primeru smrti lastnika
- Pooblastilo imetnika soglasja za priključitev
- Vloga za spremembo vrste odjema
Izpolnjene obrazce posredujte svojemu dobavitelju elektrike.
Storitve, ki so plačljive, se obračunajo v skladu z veljavnim cenikom storitev. Posamezna naročila se izvedejo z dokumentom »Naročilnica«, nabor le teh se nahaja v omenjenem dokumentu.
Uporabnik sistema, ki nima dostopa do spleta, lahko za uresničevanje pravic in obveznosti iz naslova sprememb na merilnem mestu, izbire dobavitelja elektrike s pomočjo seznama dobaviteljev elektrike, cenika omrežnine in prispevkov ter drugih storitev, izvajanje zasilne in nujne oskrbe ter v ostalih zadevah, pridobi informacije in si naroči vsebine ter dokumente, objavljene na spletu, po redni pošti na svoj naslov, in sicer tako, da kontaktira klicni center, Elektro Maribor d. d. na brezplačno telefonsko številko 080 2101 ali ELES d. o. o. na brezplačno telefonsko številko 080 8188, med delovnim časom.
Kako do električnega priključka?
V Elektro Maribor vam želimo čim bolj olajšati priključitev stanovanjskih, poslovnih in industrijskih objektov ter proizvodnih naprav na distribucijsko elektroenergetsko omrežje. Za vas smo zato pripravili pregled postopka za priključitev in dokumentov, ki jih morate pridobiti ali izpolniti za priključitev novega objekta. V nadaljevanju so opasani postopki za priključevanje odjemalcev, proizvajalcev in samooskrb.
Več informacij je na voljo tukaj.
Zanima me vtična (balkonska) proizvodna naprava. Lahko zvem kaj več o tem?
Vtična proizvodna naprava je sončna elektrarna, ki je priključena na notranjo električno inštalacijo odjemalca in obratuje paralelno z distribucijskim omrežjem električne energije. S priključnim kablom se vključi neposredno v vtičnico internega omrežja odjemalca. Ker se tovrstne naprave običajno namestijo na balkon in priključijo na vtičnico, se za njih uporablja izraz vtične oz. balkonske proizvodne naprave.
Gospodinjski odjemalec mora 14 dni pred pričetkom obratovanja vtične proizvodne naprave obvestiti distribucijskega operaterja, poslovni odjemalec pa ob priključitvi. Obvestilo se pošlje pristojnemu elektrodistribucijskemu podjetju.
Obvestilo mora vsebovati:
-
podatke o lastniku/plačniku merilnega mesta;
-
številko merilnega mesta;
-
delovno moč vtične proizvodne naprave (W);
-
datum predvidene priključitve vtične proizvodne naprave;
-
izjavo o skladnosti (za napravo kot celoto ali za nameščene module in razsmernike);
-
drug dokument proizvajalca naprave, iz katerega izhaja, da je naprava skladna s standardi SIST EN 62109-1, SIST EN 62109-2 (za napravo kot celoto ali samo za razsmernik oz. razsmernike), če ti podatki niso razvidni iz izjave o skladnosti;
-
kopijo navodila za montažo in priključitev v slovenskem jeziku, iz katerega je razvidno, da proizvodna naprava ne zahteva vgradnje RCD tipa B.
Obvestilo lahko pošljete tudi na vnaprej pripravljenem Obrazcu.
Prijavo vtične proizvodne naprave lahko izvedete tudi preko portala Moj Elektro (www.mojelektro.si) preko povezave »Zahteve«.
Več o vtičnih proizvodnih napravah se nahaja tukaj.
Menimo da naš števec ne deluje pravilno, kaj lahko storimo?
Navedeno področje je urejeno s 175. členom Sistemskih obratovalnih navodil za distribucijski sistem električne energije (Uradni list RS št. 77/2024).
Uporabnik sistema lahko od distribucijskega operaterja zahteva nadzorni pregled obračunskih merilnih naprav, če sumi, da nepravilno registrirajo prevzem ali oddajo električne energije oziroma moči. Če se pri nadzornem pregledu ugotovi, da so imele obračunske merilne naprave pri registriranju prevzema ali oddaje električne energije napake, večje od tistih, kot bi jih po veljavnih predpisih smele imeti, distribucijski operater krije stroške za njihovo demontažo, pregled in kontrolo točnosti ter ponovno montažo, v nasprotnem primeru pa stroške demontaže, pregleda in kontrole točnosti merilne naprave ter ponovne montaže plača uporabnik sistema, ki je pregled zahteval, na podlagi cenika storitev distribucijskega operaterja in akreditiranega laboratorija, ki niso zajete v omrežnini.
Kako ravnamo ob prekinitvi dobave električne energije ali odkriti napaki na omrežju oziroma merilnem mestu?
Najprej preverimo stanje varovalk in zaščitnega (FID) stikala. Z napravami morate ravnati kot da so pod napetostjo.
Prekinitev dobave ali informacijo o odkriti napaki sporočite na brezplačno tel. št. za prijavo napak 080 21 05.
V kolikor se informacija nanaša na konkretno merilno mesto, se mora uporabnik identificirat s številko merilnega mesta in še z dodatnim identifikatorjem, ki je lahko bodisi davčna številka, GS1 koda ali tovarniška številka števca.
V primeru prekinitve dobave električne energije zaradi odpovedi pogodbe s strani dobavitelja, je ponoven priklop možen šele, ko so odpravljeni razlogi za odklop ter poravnani stroški odklopa in ponovnega priklopa.
Kaj je potrebno vedeti ob menjavi dobavitelja/kupca električne energije?
Postopek menjave dobavitelja/kupca je enostaven in brezplačen. Z menjavo ostane nespremenjeno vse, od omrežja, električnega priključka, števca, cene za uporabo omrežja in elektrodistribucijskega podjetja. Novi dobavitelj/kupec nima vpliva na kakovost oskrbe z električno energijo, saj za to skrbi vaše lokalno elektrodistribucijsko podjetje (Elektro Maribor d.d.). Spremembo dobavitelja izvede elektrodistribucijsko podjetje, če je podana pravilna in popolna zahteva za menjavo dobavitelja.
POSTOPEK: Potem ko se je odjemalec že odločil za menjavo in izbral novega dobavitelja, lahko tega pooblasti, da zanj izpelje celoten postopek menjave dobavitelja.
V pomoč vam je lahko aktualen seznam dobaviteljev, ki se nahaja na tem naslovu: Seznam dobaviteljev.
Podrobnejši pogoji so opisani v Sistemskih obratovalnih navodil za distribucijski sistem električne energije (Uradni list RS št. 77/2024).
Kako do eRačuna?
V Elektru Maribor skrbimo za svoje okolje in sodelujemo v prizadevanjih proti onesnaževanju okolja, v katerem živimo. Skupaj z vami pa bomo še bolj uspešni. Zato vas vabimo, da prispevate tudi vi svoj košček k skrbi za okolje, tako da postanete uporabnik e-računa.
Prejemanje e-računa v spletno banko lahko uredite v svoji spletni banki.
Prehod na e-račun pomeni brezplačen prehod na enostaven in okolju prijazen način poslovanja. Prednost e-računa ni samo v brezpapirnem poslovanju, s katerim skrbimo za okolje. Podjetja, ki izdajajo in prejemajo račune v elektronski obliki, zmanjšujejo stroške poslovanja in občutno poenostavijo svoje poslovne procese. Uporabniki s prejemom elektronskega računa v svojo elektronsko banko na enem mestu pregledujemo in z nekaj enostavnimi kliki in brez prepisovanja podatkov poravnavamo svoje obveznosti. Če smo uporabniki direktnih obremenitev, lahko na enem mestu spremljamo svoje račune in plačane obveznosti.
e-račun je podpisan z varnim elektronskim podpisom ter overjen s kvalificiranim digitalnim potrdilom. e-račun je izdan v obliki elektronsko podpisanih datotek v formatu XML (za arhiviranje ali za nadaljnjo uporabo) in PDF (za pregled).
Kako do informacij, v primeru, da nimam dostopa do spleta?
Uporabnik sistema, ki nima dostopa do spleta, lahko za uresničevanje pravic in obveznosti iz naslova sprememb na merilnem mestu, izbire dobavitelja elektrike s pomočjo seznama dobaviteljev elektrike, cenika omrežnine in prispevkov ter drugih storitev, izvajanje zasilne in nujne oskrbe ter v ostalih zadevah, pridobi informacije in si naroči vsebine ter dokumente, objavljene na spletu, po redni pošti na svoj naslov, in sicer tako, da kontaktira klicni center, Elektro Maribor d. d. na brezplačno telefonsko številko 080 2101 ali ELES d.o.o. na brezplačno telefonsko številko 080 8188, med delovnim časom.
Kakšen je postopek in stroški, če želi odjemalec spremembo iz enofaznega na trifazni priključek?
Ob spremembi iz enofaznega na trifazni priključek je potrebno pri pristojnem elektrodistribucijskem podjetju podati vlogo za izdajo soglasja za priključitev. Na osnovi podane vloge se na lokaciji priključno merilnega mesta preverijo tehnične možnosti za izvedbo omenjene spremembe, ki se kot tehnični pogoj predpišejo v soglasju za priključitev.
Zakaj sem od dobavitelja dobil obvestilo o odstopu pogodbe o dobavi?
Pogodba o dobavi je v pristojnosti vašega dobavitelja električne energije. Za zgoraj navedeno se je potrebno obrniti na vašega dobavitelja električne energije, s katerim boste poskušali najti ustrezno rešitev za preklic odstopa od pogodbe o dobavi. V kolikor bo zaradi odpovedi pogodbe o dobavi prišlo do odklopa, lahko to stori samo pristojen pooblaščenec sistemskega operaterja distribucijskega omrežja (Elektro Maribor d.d.). Za ponoven priklop je potrebna nova pogodba o dobavi z enim izmed dobaviteljev električne energije, dokazilo o plačilu stroškov ponovnega priklopa ter urejena pogodba o uporabi sistema.
Kaj je nujna oskrba?
Distribucijski operater izvaja nujno oskrbo ranljivim odjemalcem skladno z določbo Zakona o oskrbi z električno energijo (ZOEE), ki ureja status ranljivih odjemalcev, in predpisom, ki ureja kriterije in pravila za zagotavljanje nujne oskrbe z električno energijo.
Ranljivi odjemalec je gospodinjski odjemalec, ki si zaradi svojih premoženjskih razmer, deleža izdatkov za energijo od razpoložljivega dohodka in drugih socialnih okoliščin ter bivalnih razmer ne more zagotoviti drugega vira energije za gospodinjsko rabo, ki bi mu povzročil enake ali manjše stroške za najnujnejšo gospodinjsko rabo.
Distribucijski operater ranljivemu odjemalcu ne sme odklopiti električne energije oziroma odjema omejiti pod količino oziroma moč, ki je glede na okoliščine (letni čas, temperaturne razmere, kraj prebivanja, zdravstveno stanje in druge podobne okoliščine) nujno potrebna, da ne pride do ogrožanja življenja in zdravja odjemalca ter oseb, ki z njim prebivajo.
Gospodinjski odjemalec, ki skladno z ZOEE uveljavlja pravico do nujne oskrbe, poda vlogo za nujno oskrbo distribucijskemu operaterju po prejemu obvestila o odklopu od sistema po 224. členu Sistemskih obratovalnih navodil za distribucijski sistem električne energije (SONDSEE), če bi bilo zaradi odklopa električne energije ogroženo življenje in zdravje gospodinjskega odjemalca in/ali oseb, ki z njim prebivajo v skupnem gospodinjstvu. Vlogo poda najkasneje pet dni pred rokom za predviden odklop, ki je naveden v tem obvestilu. Vloga za nujno oskrbo mora obsegati najmanj podatke o obračunski merilni točki, podatke o vlagatelju zahteve za nujno oskrbo, ki je lahko uporabnik sistema, ter potrdilo o skupnem gospodinjstvu, če vlagatelj za denarno socialno pomoč (v nadaljnjem besedilu: DSP) ni ista oseba kot vlagatelj zahteve za nujno oskrbo. Vlogi morajo biti priložene vse priloge in dokazila, na podlagi katerih bo možno odločiti o podani vlogi, in jih določa AGEN v svojih pravilih in kriterijih za dodelitev pravice do nujne oskrbe. Z dnem vložitve pravočasne, popolne in pravilne vloge se postopek odklopa gospodinjskega odjemalca od sistema po 224. členu teh SONDSEE odloži do odločitve o dodelitvi pravice do nujne oskrbe, ki se izvede na podlagi preložene odločbe o DSP.
Podrobnejši pogoji so opisani v Sistemskih obratovalnih navodil za distribucijski sistem električne energije (Uradni list RS št. 77/2024).
Kaj je zasilna oskrba?
Distribucijski operater mora samodejno in brez prestopnih rokov zagotoviti dobavo končnim odjemalcem, ki so priključeni na njegov sistem, če jim preneha veljavnost pogodbe o dobavi zaradi ukrepov, ki so posledica insolventnosti ali nelikvidnosti dobavitelja, ali če dobavitelj iz drugega razloga izgubi status člana bilančne sheme v skladu s predpisom, ki ureja delovanje trga z električno energijo, gospodinjskim in malim poslovnim odjemalcem pa tudi v primeru, ko pogodbo odpove dobavitelj, ki je odpovedal pogodbo o dobavi najmanj 5000 odjemalcem in mu ni prenehalo članstvo v bilančni shemi. O prenehanju veljavnosti pogodbe o dobavi in začetku izvajanja zasilne oskrbe mora distribucijski operater poslati odjemalcu obvestilo v roku treh delovnih dni po prejemu obvestila operaterja trga. Distribucijski operater odpove zasilno oskrbo odjemalcu po šestih mesecih oskrbe ali če odjemalec redno ne poravna stroškov oskrbe z električno energijo.
Distribucijski operater gospodinjskim odjemalcem in malim poslovnim odjemalcem zagotovi zasilno dobavo tudi na zahtevo.
Uporabnikom sistema, ki imajo pravico do zasilne oskrbe električno energijo dobavlja družba ELES po cenah za zasilno oskrbo.
Podrobnejši pogoji so opisani v Sistemskih obratovalnih navodil za distribucijski sistem električne energije (Uradni list RS št. 77/2024).